Minulla oli tyttären Saab eilen lainassa ja totesin, että siihen pitäisi varmaankin lisätä jäähdytysnestettä, oli sellaiset äänet ja moottorin lämpötilakin nousi. Ostin nestettä huoltoasemalta ja kun kerran aikaisemmin olin yrittänyt saada saman auton konepeltiä auki onnistumatta, en edes yrittänyt, vaan minun PITI sanoa kotona miehelle, että kävisi lisäämässä nesteen. No enhän minä muistanut...

Tänään mies lähti autolla asioille. Hyvän tovin jälkeen päähäni pälkähti tämä eilisiltainen havainto ja soitin hänen kännykkäänsä. Hän olikin jo tulossa takaisin. Mies yleensä on innokas letkauttelemaan kaikista tällaisista asioista, kun hän pääsee niskan päälle, kun NAISET nyt on niin tyhmiä ja välinpitämättömiä, etteivät edes auton PERUS asioista huolehdi niinkuin nyt erilaisista nesteistä.

Heti kun hän tuli sisään aloin kertoa, että olin ostanut nesteen ja piti sanoa jne.... HÄN oli lisännyt kolme litraa - kuulemma. Pahaa aavistamatta kysyin, missä on se vipu, mistä konepelti aukeaa.

"Ensinnäkin, auton sisällä vasemmalla alhaalla, on vipu, josta vedetään"
"Sen minä tiedän, olen saanut sen auki, mutta mistä se konepelti nousee"
"Konepellissä on tuulihaka, joka pitää kiinni, ettei konepelti ajossa nouse ylös, jos se jää auki"
"Kyllä minä sen tiedän. Mutta missä se tuulihaka on?"

Hän jatkoi esitelmöintiään ja minulla alkoi pinna palaa. Halusinhan vain tietää, kuinka konepelti nousee ylös.

"Sinä olet taas niin itseäsi täynnä," hän tokaisi, kun sanoin (aika kovaäänisesti kieltämättä), etten jaksa kuunnella esitelmää.
"Vai niin. Vai olen minä itseäni täynnä ja sekös sinua harmittaa."

Edelleenkään en tiedä, kuinka Saabin konepelti nousee ylös.