Helposti innostuva ihminen kokoaa kaikenlaisia uusia harrastuksia niinkuin ei vanhoissa olisi tarpeeksi. Olen ilmoittautunut opisto kursseille! Tässä on minun tarjottimeni:

Venäjänkielen aakkoskurssi ja sen jälkeen alkeiskurssi. Vihdoinkin se on päiväkurssina ja pääsen osallistumaan - käyn noin kerran vuodessa Pietarissa. Olisi hyvä osata edes lukea kauppojen nimet Nevskillä.

Digikameran käyttöön ja toimintoihin ohjaava kurssi. Kurssin osana on arkistointi, joka on minun ongelmani tällä hetkellä

Oman suvun tarina, joka yhdistää luovaa kirjoittamista ja sukututkimusta. Minulle on tullut tarve perehtyä isäni elämään ja siihen, mistä hän on kotoisin. Isä on kuollut jo 1966. Äidin välittämät tiedot voivat olla vähän puuttellisia. Varsinkin vanhat valokuvat ja dokumentit, joita olen saanut käsiini, suorastaan huutavat muistiin merkitsemistä.