Heräsin kahdeksalta. Join aamukahvit, luin aamun lehdet. Päätin lähteä kuvausretkelle luontoon. Puin päälleni. Ajattelin, että luen vielä uudelleen digikuvauskurssilla saamani ohjeet, että kuvat sitten varmasti onnistuvat. Otin vielä kupillisen kahvia ja pureuduin muistiinpanoihin.

En vain kerta kaikkiaan ymmärrä valotusajan ja aukon merkitystä. Ja se on kaikki. VALO kuva vaikka nykyään se onkin DIGI kuva, niin silti samat asiat pätevät. Digikuvauskurssilla painotettiin sitä, että pitää opetella pois pöllöautomatiikasta ja alkaa itse säätää valoja ja aukkoja. Minun on ainakin toistaiseksi toimittava kirjallisten ohjeiden mukaan, koska minun pääni ei ota vastaan sitä, miten vaikuttaa mikäkin säätö valokuvaan tai siis digikuvaan... en pysty oma-aloitteisesti säätämään mitään. Olen päättänyt oppia sen tänä kesänä (niinkuin venäjän kielen alkeetkin :)

Siinä lukiessani ja kahvia nauttiessani piti tietysti laittaa kamera päälle ja alkaa säädellä asioita. TIETYSTI punainen välkky alkoi kertoa, että akku on juuri tyhjenemässä. No minä laitoin ne toiset akut. Niistäkin tuli tyly ilmoitus: "Vaihda paristot". Oikeastaan ihan hyvä, että tämä tapahtui ennen metsäretkeä. Akut ovat latautumassa ja minä Netissä. Taidanpa mennä uudelleen kahville ja syödä aamupalaakin. Toivottavasti lähden sinne metsään vielä....  ??