Liityn omituisten otusten kerhoon Celian haastettua minut siihen jo kauan sitten. Tämä meemi on kiertänyt blogistaniassa jo jonkun aikaa. Ketähän siihen ei olisi vielä haastettu. Yritän keksiä jatkohaasteet....
Alastalo
Tekosyy
Obeesia
Paju

Kun mietin, mitä omituista minussa on, en keksinyt ensin mitään, sitten keksin vain sellaisia,  jotka eivät ole julkaisukelpoisia. Mesetettyäni eräänä päivänä Karjalan Heilin kanssa tästä aiheesta - hän tuntee minut perinpohjin - alkoi omituisuuksiakin löytyä. Tässä lista kuudesta omituisuudesta perusteluineen (nämä tulivat mieleen keskustelun jälkeen):

1) Olen saaristolaivuri. Osaan ja uskallan liikkua retkiveneellä yksin. Osaan lähteä satamasta ja rantautua. Retkiveneessämme
voi asua vaikka kuukauden yhtä soittoa, senkin olen tehnyt (mutta en yksin). Venepiireissä kaikkein omituisimpana pidettiin sitä, kun olin liikkeellä ja tukikohdissa pienten lasteni kanssa (he olivat ehkä 8-10 ja 5-8 vuotiaat silloin). Selviydyimme keskenämme myös Kanavan sulutuksesta - tämän ymmärtää ehkä vain toinen veneilijä.

2) Vanhimman ja nuorimman lapseni ikäero on kaksikymmentä (20) vuotta.

3) Olen opiskellut arabian kieltä viisi vuotta. En osaa sillä keskustella. Mutta saattaisin oppia, jos olisin sellaisessa maassa, jossa puhutaan vain arabiaa. Arabian kielen kirjaimet kirjoitetaan oikealta vasemmalle eikä kirjaimistoon kuulu vokaaleita.

4) Olen hyvissä väleissä sisarusteni kanssa. Näin ei valitettavasti tilanne monen tutunkaan kohdalla ole, siksi laitoin sen omituisuuksiin. Hyvistä väleistämme kertonee se, että kesäisin olemme yhdessä saarimökillä perheinemme. Oikein etsimme kalenterista ajat, milloin voimme viettää yhteistä aikaa.

5) Olen notkea. Saan kämmenet maahan polvet suorina. Selälläni saan jalat pään yli maahan. Osaan rullata vatsaani.

6) Pelkään hevosia, mutta en pelkää karhuja. Molemmat eläimet olen nähnyt. Saaressa on karhuja, siellä ei
onneksi ole hevosia.