Jos kaikki se tieto, joita näillä kursseilla on saatu, olisi päässäni, olisin tosi viisas. Vuodesta 1991 käydyt kurssit on nyt perattu. Monet asiat ovat muuttuneet eikä sen aikaisilla opeilla ole enää käyttöä.

Minulla on sellainen paha tapa, että säilytän lähestulkoon kaiken. Nyt oli pakko alkaa tyhjentää paikkoja, koska yksinkertaisesti tila loppuu ja pölyä kertyy. Enpähän minä niitä mappeja ole kurssien jälkeen varmaan edes avannut.

Olen myös törmännyt kirjoittajahistoriaani 1994 alkaen. Kirjoittajakurssit, tehdyt harjoitteet ja valmiit tekstit ja kaikki niihin liittyvä löytyivät mapeista. En muistanut, että olin niin hyvin arkistoinut kaiken. Useat kirjoittajakurssien edelleen pätevät ohjeet säästin ja tietenkin kaiken mitä itse olen tehnyt. Muiden kurssilaisten tekstit heitin pois ja niistäkin tuli kaksi muovikassia täyteen. Uudempien kirjoituskurssien materiaalit ovat minulla toisessa paikassa ja nekin aion karsia, kun ennätän.

Perkaus käy tosi hitaasti, koska en halua heittää mitään pois harkitsematta. Mutta siinähän se mielenkiinto ja ihanuus juuri onkin. On ihana löytää helmiä arkistoista.

Niinkuin nyt tämäkin 10.10.1994:

 

"Vaahtopäät suuria kivitaloja

vyöryvät laivojen ylitse

pimeässä hätähuudot hukkuvat"

 

(Estonia upposi Itämerellä 28.9.1994)