Olin eilen laittamassa "Auttaminen" kuvaa, kun huomasin, että onkin uusi teema "Käsityö". Koin pienen turhautumisen hetken myöhästymisestäni enkä tuntenut suurtakaan mielenkiintoa osallistua käsityöteemalla. Varsinkaan kun ei käsitöitä nyt ole tekeillä. Summa summarum. Asiat loksahtavat itsekseen. Kun olin poikia hoitamassa tiistaina ja yötä siellä, niin aamulla tytär otti puheeksi, miten vaikeaa on löytää pojille college shortseja. Tytöille on tarjolla vaikka millaisia, mutta ei pojille. Nykysuuntaus taitaa sitä paitsi olla se, ettei collegeshortseja enää suosita.

Olen ommellut paljon lasten vaatteita omille lapsille. Aina kun uusi käsityökerhon lehti ilmestyi, niin tein monet mallit, joita siinä oli. Muistelin, että minulla on tuolta ajalta vieläkin collegekankaita ja lupasin yrittää väsätä pojille shortseja.

Tänä aamuna asia sai minut valtoihinsa. Aamukahvipöydässä selasin viime syksyn ja tämän kevään Käsityölehdet ja niissä oli toden totta vain kangasshortsien kaavoja lapsille. Otin hyllystäni tuon vasemman puoleisen kansion. Se on vuodelta 1996. Ja sieltähän sopiva perusmalli löytyikin. Sitten etsin kankaita. Ei minulla enää ollutkaan collegekankaita. Olen tässä kangaskaupan aukeamista odotellessani tehnyt kollaasin kuvista, jotka olen jo aikaisemmin jossain muussa yhteydessä täällä blogissa julkaissut.

Nyt voin vain kiittää TeeTeetä siitä, että hän valitsi käsityö teeman. Sain oivan muistutuksen käsityöminästäni, joka odottaa nyt puhkeamistaan uuteen kukkaansa....  olen ollut ihan ahdistunut siitä, että olen tehnyt itselleni työjärjestyksen: on tehtävä sitä ja sitä ennenkuin voi tehdä esim. käsitöitä. Nyt tajuan kuinka tärkeää on antaa luovuuden kukkia ja tehdä sitä mikä on mielelle tärkeää. Onneksi on koko loppuelämä aikaa toteuttaa unelmiaan.

Lisää teematiistain kuvia: