Onko sinulla tapana leikata lehdestä artikkeleita ja säilyttää niitä? Niinkuin nyt vaikka ruokaohjeita? Minulla on sen seitsemän keittokirjaa ja nyt tyhjentäessäni paikkoja löysin vuosikausia säilyttämiäni ruoka- hillo- kakku- kaikenlaisia lehdistä leikattuja ohjeita. Siellä ne ovat pölyttyneet hyllyllä, enpähän ole niitäkään tarvinnut.

Tässä osa niistä valmiina roskasäkkiin:

1243529736_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Käsityöihminen olen aina ollut. Viime vuosina tosin en ole ennättänyt/jaksanut tätä harrastustani pitää yllä. En muista, miksi en ottanut vastaan Wetterhoffin käsityö opistosta saamaani opiskelupaikkaa koulun jälkeen. Varmaan elämäni jatko olisi ollut hyvin erilainen, jos olisin aloittanut opintoni siellä.

Elämäni aikana olen tehnyt kaikenlaisia käsitöitä: kutonut, ommellut, virkannut, tehnyt ristipistoja ja tilkkutöitä, ryijynkin ja huovuttanut. Kahdelle lapselleni ja itselleni ompelin 80-90 luvulla kaikki vaatteet, päällysvaatteita ja -hattuja myöten. Aina kun tuli uusi Käsityökerhon lehti, valitsin mitä malleista ompelen ennen seuraavan lehden tuloa. Kävin kangaskauppasta ja sitten alkoivat saumuri ja ompelukone surrata. Välillä laitoin kuvia lehteen, siellä oli sellainen palsta, jossa lehden kaavoja toteuttaneet saivat julkaista kuvia töistään.

Käsityölehtiin olen niin hurmaantunut, että niitä en aio hävittää. Ehkä vielä joskus minulla on käyttöä niille.

1243529790_img-d41d8cd98f00b204e9800998e