29759.jpg

Täysikuu 14.1.2006 klo 16.20
omalta parvekkeelta

29761.jpg

Täysikuu 14.1.2006 klo 16.45
olohuoneen ikkunasta

Tänään on lauantai ja täysikuu mollottaa olohuoneen ikkunassa. Minulla ei ole mitään lennokkaita ajatuksia. Olen ihan väsynyt ja aion istua koko illan TV:n ääressä. Lepoa sekin rasittuneelle kropalle. Aamupäivällä olin polttarijuhlijoita tanssittamassa, sitten menin omiin harjoituksiin ja vielä yhdistyksen tanssiryhmän harjoituksiin. Koska opetuksetkin alkoivat tällä viikolla, olen saanut tosi paljon liikuntaa tällä viikolla, etenkin kun sitä vertaa joulutauon liikkumattomuuteen. Iltavenyttelyt tekisivät kyllä hyvää, kun vain saisi tehtyä. No jos lupaan tässä päiväkirjassani itselleni, että venyttelen, kun tänään katselen tv:tä, niin ehkäpä lunastan lupaukseni. Suklaatakaan minulla ei ole.... joten ei ole mitään sanottavaa syytä hautautua sohvan nurkkaan ellei sitten homejuusto ja hapankorput.

Olen jatkanut Lumen Tajun lukemista. Välillä olin jo ihan pihalla siitä, mutta nyt kun viimeinen kolmannes tästä paksusta kirjasta on alkanut, niin tämähän muuttuu suorastaan jännittäväksi. En vain oikein saa kiinni siitä, kuinka kirjan tapahtumat vastaisivat siihen kysymykseen, jonka alku herätti. Miksi poika kuoli? Tässä osuudessa eletään laivalla, joka kyntää avomerta näennäisesti vailla päämäärää. Laiva on oma pieni maailmansa, jonka tapahtumat sinällään muodostavat kaaren. Ja voin lukiessani hetkeksi jopa unohtaa pojan kuoleman.