Uskomatonta, mutta tänään olen KÄRSINYT kylmästä, vaikka edellisessä postauksessa kehuin niin rakastavani talvea. Se kävi niin, että olin koulutuksessa koko päivän ja siinä kurssihuoneessa oli holotna. Siis järjettömän kylmä. Turhamaisena naisena olin pukeutunut puolihameeseen ja vaikka mulla oli paksut sukkahousut ja villapaita, palelin koko kurssin ajan mielettömästi. Join termarillisen kuumaa kahvia tuntien aikana ja yritin liikutella varpaitani, varsinkin lattiat olivat vähää vaille jäässä. Siinä talossa ei varmaan ollut lämmöt päällä.

Nyt en saa millään itseäni lämpimäksi, vaikka kotona olen lisännyt uusia vaatekerroksia ja olen kääriytynyt villashaaliin. Inhoan kastella itseäni enkä halua mennä saunaan. Se saattaisi auttaa. Mieluummin odotan lämpiämistä shaalin alla huopatossuissa kuin menen saunaan.

Äiti selitti usein kylmyyden tunteen johtuvan siitä, ettei ole syönyt tarpeeksi. Mutta ei tässä ruokakaan oikein maistu. Taidan laittaa teeveden tulelle ja ymmärtää kovasti teitä kaikkia, jotka ette pidä talvesta. En ole enää yhtä reipas kuin eilen