Nyt olen käynyt läpi erilaisia mappeja ja pinoja. Ihan hengästyttää, mitä kaikkea palkatonta työtä olen ennättänyt tehdä, kun ei sitä tule ajatelleeksi tavallisessa arjessa. Olen ollut ammattiyhdistyaktiivi, taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja, ay-lehden toimittaja, näytelmä-, kirjoittaja- ja lukupiiriläinen. Olen ollut perustamassa yksityistä päiväkotia ym.ym.  Turha lienee mainita, että tyhjensin joidenkin mappien sisällön kokonaan roskiin. Niinkuin saaristolaivuri-kurssin materiaalin ja yrittäjäkurssin monisteet sekä tehdyt tehtävät.

Hyllyillä oli muovipusseja, joihin olin hienosti vuosittain koonnut kirjeenvaihdon, matkaesitteet, kuitit matkoilta, näkemieni näytelmien käsiohjelmat. Purin pussit yksi kerrallaan, heitin esitteet, kuitit, erilaiset pienet kirjanpidot ja käsiohjelmat pois. Kirjeenvaihdon ja kortit säilytin ja kultakin matkalta jonkun pienen esitteen. Sain pienennettyä pinoja melkoisesti.

En heittänyt: saamiani kortteja, kirjeenvaihtoja, lehtijuttuja, joissa olen mukana joko toimittajana tai kohteena enkä lasten piirustuksia.

Näitä oli kassillinen - en heittänyt ainoatakaan, vaikka tällä hetkellä meillä ei olekaan toimivaa levysoitinta.

1243794969_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Löysin myös varsinaisen aarteen. En oikein tiedä, mistä välistä se tipahti. Onneksi se ei vahingossa joutunut roskiin. Minun on siis edelleen käytävä kaikki poisheitettävä läpi.

1243790548_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

1243790570_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Olen kirjoittanut 5-vuotiaana Markus-sedälle kirjeen. Äiti on kirjoittanut kuoren päälle: "P:n oma suunnittelema ja kirjoittama kirje."

 

MARKUSSETÄ KILTI MINÄ KUN TULEN KÄYMÄÄN SIELÄ NIIN MINÄ LAULAN PIMPULI PAMPULI PAIMENPOIKA SEMMOISEN LAULUN

ONKOS MARKUSSETÄ KÄYNYT TÄÄLLÄ (paikkaa en halua kirjoittaa)

MINÄ KUUNTELEN JOKA TORSTAI LASTENTUNNIN JA MINÄ OLEN 5 VUOTA

MINÄ OLEN KOVASTI LASKENUT MÄKEÄ JA MINUN SISKONI ON 1 VUOTTA JA 2 KUUKAUTA

TERVEISET NYT TÄÄLTÄ (paikkakunta ja molemmat etunimet)

 

Tosiasia on, että opin lukemaan 4,5 -vuotiaana. Voin nyt sanoa, että minulla on tallessa kirjalliset tuotokseni 5-vuotiaasta saakka. Päiväkirjaa aloin kirjoittaa 12-vuotiaana (tallessa on)