Viikonloppu oli aika ihana. Sain nukkua niin kauan kuin nukutti ja valvoa niin kauan kuin valvotti.  Ei ollut harjoituksia ja kun sunnuntaiaamun tunnitkin oli siirretty toiseen ajankohtaan, oli pieni loma: perjantai-lauantai-sunnuntai. Miten se tuntuikin niin hyvältä...

Olen painanut töitä kuin pieni eläin, juossut paikasta toiseen kaksi viikkoa. Olen jännittänyt, täyttyvätkö ryhmät, tuleeko edes se vaadittu 10 henkeä/ryhmä, että opetus jatkuu. Nyt kaikki näyttää taas hyvältä. Ryhmiin on tullut riittävästi porukkaa.  Mutta vielä se viimeinen totuus on paljastumatta, ts. maksavatko kaikki vai ovatko vain vierailemassa.

Tietokone ja Vuodatus ovat tökkineet. Vuodatus toimii, mutta välillä niin hitaasti. Tietokonetta olen rukannut: uusi ihana laajakulmanäyttö parantaa elämän laatua! Lauantaina kypsyin polttavaan cd-asemaan, kun se ei enää suostunut lukemaan sillä kopioituja kuva-cd:eitä ja muutenkin se on toiminut viime aikoina kovin epäluotettavasti.  Niinpä menin ostamaan polttavan dvd-aseman. Tuntuu ihanalta, kun kaikki näkyy ja toimii. Tänään tilasin F-securen  virustorjunnan kahdeksi vuodeksi - koeversion käyttöaika loppuu huomenna. Ilokseni kuulin, että F-secure 2007 ohjelman saa asentaa samaan talouteen kuuluviin muihinkin koneisiin  ilman lisämaksua. Niinpä kaikkien kolmen talouteemme kuuluvan tietokoneen virusturva tuli kerralla kuntoon.

Avasin eilen Mesen - nuorethan keskustelevat Mesen kautta. Heti kommunikoin tyttären kanssa... tuntui ihan kätevältä hommalta. Joulupukki toi meille Skypen. Olen sitä kokeillut, mutta kun ei ole Skype-kavereita, en oikein pääse  sitä
vielä käyttämään. Onneksi sisko nyt harkitsee jo sen hankintaa, sekin on paljon, että harkitsee. Ehkä jonakin päivänä pääsemme keskustelutasolle.

Varusmies oli ekalla lomallaan. Hänen kännykkäänsä tilattiin mobiilipalvelu, jolla hän voi käyttää Nettiä kuukausihintaan, esim. mesettää. Minä olen maksajana kuten tähän mennessä hänen puhelulaskunsakin olen maksanut. Ei tarvitse kauhistua: puhelulaskut ovat aina olleet alle 20 Eur ja tämä mobiilipalvelu maksaa 19,90/kk.