Meidän talossa on ihan hiljaista. Vain tietokoneen tuuletin hurisee. Heräsin 1.30, kun AUK-oppilaan puhelin alkoi soittaa jotain biisiä. Ihme, ettei oppilas herännyt. Ajattelin sulkea puhelimen, ettei se uudestaan ala rääkyä, mutta enhän minä osannut. Vein sen saunan lauteille ja laitoin ovet kiinni. Siinä touhutessani sen verran heräsin, että unta en enää saanut. Nousin lukemaan lauantain lehden ja juomaan keltaista jaffaa.

Keskiviikkona tytär soitti, että parivuotias on ripulissa. Menin torstaina poikaa hoitamaan, että tytär pääsi kouluun. Olin siellä aamupäivän, sitten minun piti lähteä töihin ja tytär tuli koulusta. Perjantaina, kun minulla on yleensä vapaapäivä, menin klo 8 poikaa hoitamaan. Ihan ruikulilla hän oli, jatkuvaa vaipan ja vaatteiden vaihtoa oli se päivä. Lepäilimme ja luimme kirjoja. Hän ei syönyt mitään. Onneksi kuitenkin juominen kelpasi. Tytär tuli klo 15 kotiin. Valitteli huonoa oloaan. Sitten hän alkoi oksentaa ja ripuloida. Olin siellä pojan iltaunille saakka, että tytär sai levätä ja oksentaa.

Seuraavana yönä klo 2 minä aloin oksentaa ja ripuloida. Kävin varmaan 3-4 kertaa vessassa. Vapisin kuin horkassa. Kuume nousi. Sain kuitenkin nukuttua villapeittojen alla. Aamulla oli kuumetta, hirveä päänsärky ja lihassärky. Eilisen päivän olin vuoteen omana, nukuin koko päivän ja vielä illankin. Nyt sitten heräsin tuohon puhelimen ääneen.

Vähän vielä särkee paikkoja, mutta muuten on suht. normaali olo, paitsi, että hiukset ovat jääneet pesemättä ja se harmittaa. Klo 10-14.30 minulla on opetukset, joten olisi ihan hyvä saada vähän nukkua vielä.