Työttömyyskassasta soitettiin perjantaina, että pitää saada lisää todistuksia. Joulukuun työttömyyttä koskeva hakemukseni on siis kuitenkin käsittelyssäNolostunut

Minähän olen kieli pitkällä odotellut rahaa.... 

Eilen illalla kotiin tultuani yritin koota ajatuksiani kyseisestä aiheesta, jotta tänään olisin iskussa, kun opistojen kansliat avautuvat. Minusta tuntui, että aivonikin olivat hyytyneet, kun erään koulun pihalla olin odottellut pakkasessa 40 min. Auto ei inahtanutkaan, kun yritin sitä käynnistää tunnin jälkeen. Mies haki tyttäreltä auton ja tuli sinne. Akkujohto oli irronnut, ei siinä sen kummempaa vikaa ollut, auto käynnistyi ihan hyvin. Katsoin minäkin sinne konepellin alle, mutta en moista huomannut. eipä sen puoleen - en kyllä nähnytkään mitään siinä pimeydessä.

No joka tapauksessa: jäädyin ja hyydyin ja näköjään aivotkin hyytyivät.

Tänä aamuna olen tässä kahvia juodessani selvittänyt työttömyyskassan asiaa. Minulla aivot toimivat paremmin näköjään aamulla - olen sen ennenkin huomannut. Kuinka sinulla?

Aamun ensimmäinen katastrofi oli kuitenkin se, että kissa oli kaatanut kukkamaljakon ja levyni olivat kastuneet... eihän minulla yleensä kukkia ole, mutta tänään kuvaamme digikuvauskurssilla leikkokukkaa ja olin sellaisen eilen hankkinut.

Nyt pitää kiirehtiä bussiin.