Nyt (ja aiemminkin) on ollut paljon liikkeellä fakta-haasteita, esim. kerro 20 faktaa jne. Tämä haaste ei käsittelekään faktoja, vaan tuntomerkkejä. Kerro yksityiskohtia itsestäsi ja jaa ne muille. Haasta sitten 5 muuta bloggaajaa tekemään sama edelleen.

Marjut haastoi kertomaan tuntomerkkejä. Vastaus on seuraava:

1. Minut voi bongata linja-autosta. Olen se harmaa hiirulainen, joka näpyttelee kännykkäänsä eikä katso sinua.

2. Jos satun kulkemaan kadulla, näytän varmaankin sudelta susitakissani.(lisäys: äitini tekemä nahkatakki näyttää 4-vuotiaan tyttären pojan mielestä sudelta) Jalassani on Eccot - mustat tai vaaleat. Jos riisuisin ne, näkisit muotoillut pohjalliset, joista minut tunnistaa parhaiten, onhan vasemman jalan pohjallinen kukallinen ja oikean musta.

3. Jos näet minut salilla, olen se, jolla on eniten kilisevää ja kiiltävää päällään ja se. jolla on kovin ääni.

4. Kesäisin voit tunnistaa minut kipparin lakista. Tukikohtiin rantautuessa minut tunnistaa miespuolisesta kansimiehestä.

5. Olen myös se yksinäinen nainen kapakassa olutlasi ja päivän lehti edessään.

6. Jos joskus satut näkemään minut kaupassa, niin se ei voi olla muu kuin ruokakauppa tai kirjakauppa. Kirjakaupassa näet minut selailemassa ja hypistelemässä kirjoja tai kortteja, ruokakaupassa näet minut juustohyllyjen edessä.

7. Minä olen se rillipäinen punapää, jolla on kynsisaksilla jyrsitty otsatukka.

8. Jos joskus eksyt saareen, olen se, joka häärää kauha kädessä kattiloiden kansia nostellen ja liemiä maistellen.

9. Saatat tavata minut lenkkipolulla Eccot jalassa metsiä tiiraillen ja kameran nappuloita väännellen. Etkä voi ymmärtää, kuinka valokuvan ottaminen voi kestää niin kauan.

Haaste lähtee edelleen seuraaville:

Unelma, Elegia, Alppiruusu, Heili Karjalasta, Alastalo