Minulla on jonkinasteinen mielihyväriippuvuus suuhun työnnettävistä. Olen usein viikonloppuna ostanut viinipullon lohdutuksekseni. Jos ei ole viiniä, alan popsia juustoja ja hedelmiä tai vaihtoehtoisesti suklaata. Tällaiset nautinnot suon itselleni mieluusti kerran viikossa. Eilen en halunnut ostaa viiniä - sekin alkaa tympiä tai oikeastaan se olo mikä siitä tulee. Nukkuminen on levottomampaa ja aamu inhottavampi.

Olen viime aikoina ostanut vain vähärasvaista juustoa ja se ei maistu muuta kuin leivän päällä. Suklaasta tulee niin paljon kaloreita, että sitäkin yritän välttää. Joulun maissa minulle tuli kaksi kiloa lisäpainoa, yhden kilon olen saanut pois, toisenkin haluaisin pois. Ei minulla liikaa kiloja ole, en sitä valita ollenkaan.

Eilen ostin irtokarkkeja Valintatalosta. Jäätanssia katsoessa aloin niitä popsia. Mutta voi hitsi, miten ärsytti, kun useimmat laadut ovat samperin kuivia, aivan yliaikaisia. En ennätä edes mennä käymään Valintatalossa, kun lähden tästä tunnin kuluessa Hesaan bussilla. Matkaevääksikin niitä ajattelin, kai minä ne otan silti mukaan.