Otin käsittelyyn hyllyn, jossa on ompelemiseen liittyviä juttuja: lankarullia, koneen neuloja, nuppineuloja, silmäneuloja, kuminauhoja, tereitä, vetoketjuja, nappeja, neppareita ym. ym. Siis pientä sälää. Päätin, että järjestän nekin samalla kun järjestän kaikki muutkin varastoni.

Minulla ei ollut niin monta työtuntia käytettävänä tänään kuin muina päivinä, niin tällainen pikkuhomma sopi hyvin.

Oin tänään erään oppilaani lakkiaisissa. Tämä monilahjakkuus on käynyt tunneillani viiden vuoden ajan ja hän on minulle kuin oma tytär.  Aamupäivällä aloin tehdä hänelle korttia. Ensin etsin sopivan runon uudesta Muista runolla-kirjasta, jossa on nykyrunoutta juhliin. Valitsin Claes Anderssonin runon sivulta 216.

Halusin korttiin tulostaa ottamani ruusun kuvan ja sepä ei ollutkaan enää niin yksinkertaista. Mac ei antanut valita paperin laatua ja muutenkin tulostus suoraan Macista ei kyllä tyydyttänyt minua tässä tapauksessa. Laitoin kuvan tikulle ja menin toiselle koneelle! Kirjoitin alkoi temppuilla. Olen viime aikoina täytättänyt mustesäiliöt, en ole ostanut alkuperäisiä värikasetteja. Musta väri tiputteli kauniiseen ruusun kuvaani ylimääräisiä musteläikkiä.... Tulostin monta ruusua ennenkuin sain jotensakin tyydyttävän laadun.

Tänään kuulin pääskyjen sirkutuksen taivaalta ja näin niiden syöksähtelevän talojen välissä.

Nappeihin olen heikkona. Minulla on tällainen hauska sydänkotelo, johon napit sujahtivat hienosti:

1243712162_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Ulkona on ihana lämmin yö. Pyöräilin äsken tyttären luota kotiin.