10-vuotiaana pantteri oli jo hyvä keksimään satuja. Tällainen aine on III-luokkalaisen kirjoitusvihkossa:

"Kotiaskareita
Kun minä tulen koulusta kotiin, koetan minä kaikin tavoin auttaa äitiä. Ensin haen maidon keittiöstä ja autan äitiä kattamaan kahvipöydän. Sitten isä tulee juomaan kahvia. Kun olen juonut kahvin luen läksyt. Sen jälkeen lähden ulos. Kun olen ollut vähän aikaa ulkona ja tulen sisään haen kellarista perunoita ja pesen ne. Sitten haen sisarukset syömään. Kun olemme syöneet tiskaan astiat ja haen postin. Sitten lähden pelaamaan neljäämaalia, kun tulen pelaamasta täytyy minun käydä nukkumaan. Niin on se päivä mennyt."

Selityksiä:
- Parantolan keittiöstä haettiin kannulla maitoa.
- Isä oli parantolan talonmies ja kävi päiväkahvilla kotona.
- Postilaatikoita ei ollut, kirjeet ja lehdet haettiin oikeasti parantolan Postista, jossa kaikille perheille oli kai oma lokero, jos en väärin muista.. Ehkä alataloille ja Caprille on jaettu posti, mutta me asuimmekin parantolarakennuksessa.

En usko, että olen joka päivä nämä kaikki toimet suorittanut ainakaan ilman tappelua. Maitoa hain ja postia sekä perunoita. Mutta tuo tiskaaminen ja äidin auttaminen kaikin tavoin tuntuu kyllä aika keksityltä.