Kaikenlaista "tärkeää" tekemistä on taas kertynyt. Mutta kuten joskus ennenkin, en tartu ns. tärkeisiin toimiin, mattojen pesu, siivous, järjestely, veneen kesäkuntoon saattaminen.. ym. yleinen touhotus. Olen suorastaan uppoamassa uuteen ja jotenkin niin kovin tuttuun.

Tyttäreni ilmoitti, että hän haluaa tulevalla vauvallaan käyttää kestovaippoja. Ilmoitus oli minulle mieleinen - olinhan sitä usein hänelle suositellut tietämättä kestovaipoista oikeastaan mitään muuta kuin sen, että ne tulevat halvemmiksi ja ennenkaikkea se on luontoa säästävä vaihtoehto. Itse olin käyttänyt harsovaippoja
omilla lapsillani, silloin ne sidottiin muovisella päällysvaipalla kiinni.

Tyttäreni 2-vuotias opettelee kuivaksi. Ilman housuja hän menee potalle ihan hienosti, mutta heti kun on housut jalassa, hän päästää housuihin. Tähän vaivaan tehdään harjoitteluhousuja ts. kuivaksiopetteluhousuja.

Ensin en ymmärtänyt, että nämä kaksi ovat eri asioita. Tänään se on selvinnyt, kun olen
Netin kautta perehtynyt näihin asioihin. Kuivaksiopetteluhousut ovat housumalliset ja kestovaipat vaippamalliset.

Sitten aloin etsiä käsityölehdistäni tenavaikäisen pöksyn kaavoja. Olen joskus ommellut paljon omille lapsilleni ja minulla on kaikki lehdet jäljellä. Jos löysin kuvan, kaavat olivat hävinneet yms. Käsityölehdestä löysin kyllä myös kestovaipan kaavat ja ompeluohjeen (Netistäkin olin ne jo tulostanut).
Sitten aloin
Netistä etsiä kuivaksiopetteluhousun kaavoja ja heti tärppäsi. Nyt on kaavat tulostettuna, kankaita löytyy omasta takaa vanhoilta ajoilta. Netti on ihmeellinen!

Pitkästä aikaa kaivan ompelutarvikkeeni ja -koneeni esiin ja alan tehdä ompelutöitä.

Ns. tärkeät asiat tehdään joskus jos tehdään.